Kurban Bayramı’nda kaza yok! Uzmanlardan sürücülere uyarılar
Kurban Bayramı’na kısa bir süre kala vatandaşlar tatil beldelerine ve memleketlerine gitmeye başladı.
Kurban Bayramı’nı 9 güne uzatma fırsatını değerlendirenlerin bir kısmı otogara akın ederken, bir kısmı da kendi araçlarıyla yola çıkmayı planlıyor.
Kurban Bayramı’nda kendi araçlarıyla yola çıkacak vatandaşların dikkatli olması gerekiyor.
Tatili acıya çevirmemek adına yolda uyulması gereken bazı kurallar var.
Uykusuz araç kullanmak, her tatilde meydana gelen trafik kazalarının önde gelen nedenidir.
Uzmanlar, ölümlü kazanın önüne geçmek için tatil öncesi sorun yaşanması durumunda sürücüleri uyardı.
Yeterince uyumadan uzun bir yolculuğa çıkmayın.
Sürücünün uyku düzenine göre değişmekle birlikte ortalama 7-8 saat uyku ile yola iyi uykulu olarak çıkması ve direksiyon başına geçmesi gerekiyor.
uykusuzluk belirtileri
Sürücü;
– Son birkaç kilometreyi hatırlayamıyorum, – Dalıyorum ya da konsantre olamıyorum.
– Sık sık esneme, – Gözlerini açık tutmakta güçlük çekme.
– Önündeki araca çok yaklaşırsa veya trafik işaretlerini gözden kaçırırsa, – Başını tutmakta zorlanırsa,
-Durak ve kalkışlarda aracı sallayarak kullanırsa uyum tehlikesi olduğunu bilmelisiniz.
Her 2 saatte bir 15 dakika ara verin
-Seyahatten bir gün önce dahi alkol tüketilmemeli ve erken yatılmalıdır.
-Yolculuk sırasında uyku hali oluşturabilecek ilaçlardan da uzak durulmalıdır.
– Mola yerlerini yola çıkmadan önce belirlemeli, 150 kilometrelik bir mesafede veya 2 saatte bir 15 dakika mola vermelisiniz.
Kıyafet seçimi önemlidir.
-Tatil nedeniyle trafik artıyor ve uzun yol deneyimi olmayan birçok sürücü şehirlerarası yollara çıkıyor. Bunu unutmayın ve önünüzdeki ya da yanınızdaki sürücünün her an hata yapabileceğini düşünerek aracınızı kullanın.
-Ağır, yağlı yiyeceklerden kaçının. Çünkü bu tür yiyecekler uykunuzu getirebilir. Mola yerlerinde çorba, az porsiyon beyaz et ve salata tüketin.-Kalın ve bol giysiler yerine hafif ve rahat giysiler tercih edin.
Sanılanın aksine terlik kullanmak zararlıdır.
-Hassasiyeti yüksek, pedalları rahat hissedebileceğiniz ince tabanlı ayakkabılar tercih edin. Ancak terlik veya benzeri şeyler kullanmayın. Ani ve sert frenleme terlikle yapılamaz.
-Sürekli klima açık gitmeyin.
30-40 dakikada bir camı açarak aracın içini havalandırmayı ihmal etmeyin, konsantrasyon sorunu yaşamamak için camı açarak oksijen ölçümünü artırabileceğinizi unutmayın.
– Araçtaki klimanın direk yüz ve göğüs bölgesine değil cama gelmesine dikkat edin.
– Sıcaktan etkilenmemek için bol su için. Özellikle kalp, tansiyon ve şeker hastaları; Sıcak havalarda uzun süre araç kullanmayın.
İzleme aralığı korunmalıdır
– Kamyon, kamyon gibi ağır tonajlı araçların kullandığı yollarda lastiklerin neden olduğu izlere dikkat ediniz. Bu tür yollarda ağır yükün asfaltı ezmesiyle oluşan, iz gibi görünen çukurlar direksiyon kontrolünün kaybedilmesine neden olabilir.
-Takip et, şehrin içinden geçerken yüzünü alçalt. Kısa farlarınızı gece ve gündüz açık tutun. Hız sınırlarına uyun.
– Emniyet kemerini takınız ve araçta bulunanlara bağlatınız. Araçta dikkatinizi dağıtacak veya görüşünüzü engelleyecek eşyalar bulundurmayın, tüm eşyaları sabitleyin.
– Araçta emniyete alınmamış hiçbir şey bırakmayın. Parfüm, bardak ve çakmaklara dikkat edin.
Çocukları kucakta ve ön koltukta taşımayın
– 12 yaşından küçük (1,35 boy 36 kg) çocukları boy ve ağırlıklarına göre düzenlenmiş emniyet koltuklarına oturtun, kucakta veya ön koltukta taşımayın.
-Tatil seyahatlerinde kazaların en büyük nedenlerinden biri aciliyet nedeniyle yanlış sollamadır. Özellikle gidiş-dönüş olarak düzenlenen yollarda levhalara ve çizgilere uyun!
-Bir diğer kaza sebebi ise araç kullanırken telefonla konuşmaktır. Bazı sürücülerimiz kulaklıkla konuşmayı dinsel bir şey olarak görüyor.
Ama önemli olan telefonu elinize alıp konuşmanız değil, değerli olan beynin diğer yere odaklanmasıdır. Bu nedenle ister elinizde ister kulaklık yardımıyla telefonda konuşmak tehlikeli ve ölümcül hatalara neden olabiliyor. Mümkün olduğunca kaçının!
Islak tabanlarda yavaşlayın
– Yağmurlu bölgelerde ve yol ortasındaki çim sahaların sulandığı yerlerde suda kızaklama (Suda kızaklama: su birikintileri nedeniyle lastiklerin yerle bağlantısının kısmen veya tamamen kesilmesi) olasılığını göz önünde bulundurarak, alçaltarak önleminizi alınız. yüzünüze ve takip aralığını artırın.
Yoğun siste önceki aracı takip etmeyin
– Her yıl yüzlerce kazanın meydana geldiği Bolu Dağı kısmı gibi yoğun sisli bölgelerde yüzünüzü yere eğerek yol kenarındaki ışıklı tabelaları takip edin ve yolu okumaya dikkat edin. Ancak yoğun siste mutlaka öndeki aracı takip etmeyin. Bu gibi durumlarda öndeki aracın yaptığı hatanın bedelini birlikte ödersiniz.
Aracınızı servise götürün
– Aracınızın klasik bakımlarının yapılmış olmasına özen gösteriniz. Klima ve havalandırma sistemlerinin çalıştığından emin olun. Aşınmış silecek lastiklerinizi değiştirin.
-Özellikle sıcak havalarda sorun yaratan yağ kaybı ve ısınma sorunlarına karşı aracın suyunu kontrol ettirmeyi unutmayınız. Aracın aküsünü mutlaka kontrol ettirin.
Lastik havaları ile bilinçsizce oynanmamalıdır.
-Lastiklerinizin hava basınçlarının ayarlı ve diş derinliklerinin yeterli olduğundan emin olunuz.
– Halen kış lastiği kullanan sürücüler, özellikle frenleme ve yol tutuş açısından çok fazla tehlike yaşayacaklardır. Araçları çok çabuk kontrolden çıkabilir, virajlarda patinaj yapabilir ve fren mesafesinde önemli ölçüde uzama yaşayabilirler.
-Lastik basınçları ile bilinçsizce oynanmamalıdır. Uzun yolda lastik havalarını düşürüp yükselterek hata yapmayın! Araç üreticisi tarafından verilen fiyata uyulmalıdır.
“Cep telefonları ölümlü kazaların önde gelen nedeni”
Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu (TOBFED) Genel Koordinatörü Bahadır Akçay, araç sürücülerinin direksiyon başında cep telefonu kullanmalarının son yıllarda ölümlü trafik kazalarının önde gelen nedenlerinden biri haline geldiğine dikkat çekti.
Akçay, “Ülkemizde özellikle sosyal medya bağımlıları direksiyon başında trafik canavarına dönüşmüş durumda. Özellikle uzun yolculuklarda mola verene kadar cep telefonlarından uzak durmak gerekiyor. Direksiyon başında bağlanan sosyal platformlar, sürücünün dikkatini dağıtıp, sürüş tarzını değiştirebiliyor.” psikolojik durum anında.”değerlendirmesini yaptı.